dijous, 21 de maig del 2009

Crònica del Dia de l'emprenedor

Doncs sí, ja ha passat....

Intentaré ressumir-lo en unes poques línies, ja que si no ningú no ho arribarà a llegir mai (jo sóc el primer que si un post és llarg, l'ignoro).

Al final, he assistit als dos dies de l'event, si bé ho he fet només unes poques hores.
Ahir, dia 20 de maig, vaig assistir a un taller de vendes dedicat a la visita comercial. Realment, el ponent trobo que ho va fer molt bé, ja que ens va donar una gran quantitat d'idees (o, com a mínim, me les va donar a mi). Ara estic desitjant fer noves visites comercials per a poder-les posar en pràctica.
Em va servir per veure que l'aproximació que fèia no és la més adequada, i que puc millorar molt la seva efectivitat amb coses tan simples com el que li digui a la secretària que em despengi el telèfon. Ens van explicar tota la seqüència de passes que s'han de seguir: com convèncer-la per a que ens passi amb la persona al càrrec, com no atavalar aquesta persona, la manera com cal anar insistint en el temps, etc.
Segons ens van dir, les diapositives de la presentació es penjaran al web... les espero amb ànsia!

Avui, dia 21 de maig, he assistit a dos tallers més (també de vendes): un destinat a com, mitjançant creativitat, es pot suplir la manca de recursos en el marc del màrqueting i un altre dedicat a les eines que google ofereix per a les empreses.
El del màrqueting ha estat prou bé. El ponent era un italià que li ha posat moltes ganes, però potser li ha faltat una mica de parlar de coses concretes. Tot era molt del tipus "Cal maximitzar la creativitat a tots els nivells" i clar... són coses que es veuen clares però que no es sap com fer-les.
El de google... doncs bé, res de nou, únicament que ens han donat 50€ en AdWords.